wtorek, 12 sierpnia 2014

Jak dbać o zdrowie psychiczne?

Tym tematem pewnie Was zaskoczę. Nasze zdrowie psychiczne często spychane jest na dalszy plan, bagatelizowane. A przecież jest ono BARDZO WAŻNE dla naszego ogólnego dobrego samopoczucia.
Postaram się w tym poście wystosować do Was bardzo ważny apel - zadbajcie nie tylko o ciało ale też o ducha.
Oto kilka rad, które pomogą Wam bardziej cieszyć się życiem:

1. Żyj w teraźniejszość. Tu i teraz.

Co przez to rozumieć? Chodzi o delektowanie się chwilą. Odczuwanie: smaków, zapachów, dotyku kochającej nas osoby. 
creeamjeelly.pinger.pl
Spróbuj medytacji, pozwoli Ci ona wsłuchać się w swój organizm. Życie pędzi nieubłaganie, warto się na chwilę zatrzymać i poświęcić kilka chwil samemu sobie, zmierzyć się z swoimi myślami, pozwolić sobie na chwilę refleksji. Kiedyś usłyszałam ciekawe zdanie: "W ciszy odzywa się sumienie". Wobec tego wysłuchajmy co nam ma do powiedzenia...
www.kingahotel.com
Ale z drugiej strony „Nie żałuj czasu na rozglądanie się dookoła – dzień jest zbyt krótki na to, aby myśleć tylko o sobie.” /Tekst staro angielski/

2. Ruszaj się! :)

Nie od dziś wiadomo, że ruch to zdrowie. Wysiłek fizyczny pozwala nam uwolnić się od złych emocji, pozbyć się napięcia. Ja sama jeżdżę do pracy na rowerze i czerpię z tego dużą frajdę. Planuje również biegać codziennie rano (ups jest, to już na piśmie wobec tego chyba nie mam wyboru).
pomaderia.pl
Kocham również taniec. Pragnę nauczyć się kroków salsy :) Swoją drogą wyobrażacie sobie kogoś nieszczęśliwego w tańcu? To chyba jest po prostu niemożliwe! 
Taniec wyzwala bardzo pozytywne emocje i uwalnia endorfiny. 

3. Śmiej się! :D

Jeżeli tylko nadarzy się okazja! A właściwie nie - sama znajdź okazje. Śmiech ma zbawienny wpływ na organizm! 
dzienusmiechu.konieckropka.eu

Co daje śmiech?
Kto serdecznie się uśmieje, czuje się jak nowo narodzony, przez dłuższy czas nie opuszcza go dobry nastrój, a nawet pozbywa się bólu. Dzieje się tak, bo podczas śmiechu zmuszamy do intensywnej pracy około 80 mięśni. Dzięki temu cały organizm zaczyna lepiej funkcjonować. Np. osoby wesołe rzadziej chrapią, gdyż śmiech rozwija mięśnie podniebienia i gardła. Gdy się śmiejesz, Twój mięsień sercowy kurczy się częściej i z większą siłą, a naczynia krwionośne rozszerzają się. Dzięki temu w ciągu minuty krew 4-6 razy (normalnie 1-2 razy) dociera do wszystkich komórek ciała, a wraz z nią tlen i substancje odżywcze. Mózg też zyskuje, gdy się śmiejesz. Szybciej zapamiętujemy wesołe teksty niż poważne i nudne. Szybciej krążąca krew wychwytuje i wydala z organizmu więcej szkodliwych bakterii, jadów, wirusów czy toksyn. 
Śmiech, wprawiając w ruch klatkę piersiową, wymusza dwa razy dłuższy wdech niż wydech. Zamiast pół litra powietrza do płuc trafia półtora litra. Organizm otrzymuje więcej tlenu, co polepsza pracę wszystkich organówDrgająca podczas śmiechu przepona masuje żołądek, przyspiesza ruch robaczkowy jelit, poprawia pracę wątroby i pęcherzyka żółciowego. Wtedy szybciej spalasz kalorie i zapasy tłuszczu.               źródło: http://kobieta.dziennik.pl/

C.D.N.......