DIY: Spray z solą morską do stylizacji włosów

Moje włosy są falowane (takie ani proste ani kręcone) i podatne na stylizacje. Już jakiś czas temu usłyszałam o spreju z solą morską dedykowanym do stylizacji włosów. Pierwsza moja myśl - to stworzyć go samej, bo przecież nie może to być wielka filozofia.



Najprostszy sposób jaki znalazłam to zmieszanie pół szklanki wody z dwiema, trzema łyżeczkami soli (zwykłej lub morskiej).
W miarę zgłębiania się temat dowiedziałam się (co w sumie powinno być oczywiste), że taki sprej może wysuszać włosy i warto dodać do niego kilka kropli ulubionego olejku (z awokado, oliwy z oliwek itp.), a także trochę odżywki bez spłukiwania. A w celu lepszej utrwalenia warto dodać odrobinę żelu do włosów lub innego stylizatora.



Najlepiej gdy do sporządzenia mieszaniny użyjemy gorącej wody, wtedy sól szybciej się rozpuści. Zatem do pustego opakowania z atomizerem wlewamy gorącą wodę następnie dodajemy w/w składniki całością wstrząsamy, aż całość się połączy (czynność powtarzamy przed każdym użyciem). Sprejem najlepiej spryskać lekko wilgotne włosy, a następnie je ugnieść lub schować pod ręcznikiem w tzn. turbanie.

Ja spryskałam na suche włosy, a efekt widzicie poniżej :)


Komentarze