Recenzje kosmetyków do pielęgnacji twarzy



Garnier, Czysta Skóra, Żel myjący + peeling + maseczka 3w1

cena ok 15 zł

Od producenta: 

Sposób użycia: 

Skład i jego analiza:
KAOLIN - funkcja ścierająca
GLYCERIN - Gliceryna - utrzymanie wilgoci (rozpuszczalnik)
BUTYLENE GLYCOL: j/w
ZEA MAYS STARCH - przeciwdziała zlepianiu się produktu, pochodzi ze skóry nasion kukurydzy,
TITANIUM DIOXIDE - pochłania promienie słoneczne, zmętnia
DECYL GLUCOSIDE - wydłuża trwałość emulsji, ułatwia rozprowadzanie 
POLYETHYLENE - wiąże, reguluje lepkość, stabilizuje emulsje
SODIUM LAURETH SULFATE - Jedna z najpopularniejszych substancji myjących - usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów, może jedynie wywoływać ewentualne działanie drażniące
CARRAGEENAN - reguluje lepkość,
PEG-7 GLYCERYL COCOATE - zawiera olej koksowy, ułatwia rozprowadzenie produktu
BENZYL SALICYLATE - pochłania promienie UV
BLUE 1 LAKE - barwnik, może wywoływać reakcje alergiczne  
EUCALYPTUS GLOBULUS EXTRACT -  środek pochłaniający promienie uv (chroni produkt przed działanie promieni UV)
LIMONENE - organiczny związek chemiczny odpowiedzialny jest za zapach cytryn, znajduje się głównie w jej skórce
LINALOOL -  nienasycony alkohol alifatyczny
MENTHOL - funkcja kojąca, maskująca, odświeżająca
PHENOXYETHANOL - substancja konserwująca
PROPYLENE GLYCOL - j/w
 PUMICE - Pumeks reguluje lepkość i ściera
SALICYLIC ACID - substancja konserwująca, pozwala w usunięciu martwych komórek naskórka (substancja szkodząca dzieciom).
SMITHSONIT - minerał
SODIUM HYDROXIDE - stabilizuje PH produktów kosmetycznych (substancja szkodliwa dla dzieci)
TETRASODIUM EDTA - sól sodowa, dba o wygląd i stabilność kosmetyku
XANTHAN GUM - Guma ksantanowa - funkcja stabilizująca, żelująca 
ZINC GLUCOHEPTONATE - cynk - odżywia skórę
PARFUM - Perfumy i kompozycje aromatyczne

Na czerwono zaznaczyłam SUBSTANCJE KOMEDOGENNE - są to substancje używane w kosmetykach, które powodują zapychanie porów, powstawanie zaskórników oraz zaostrzenie trądziku. Unikać ich powinny osoby przede wszystkim z cerą mieszaną i tłustą, a także z trądzikiem oraz skłonnościami do jego powstawania. 

Sprawdzając dokładnie skład bardzo się zdziwiłam, że jest w tym kosmetyku tyle substancji uznanych za komedogenne - dla mnie jest, to prawdziwy paradoks. Przecież ten kosmetyk ma im przeciw działać! 

Moja opinia:
Produkt bardzo dobrze ściera, ma zaskakująco mocny peeling (drobinki są widoczne gołym okiem). Odświeża skórę, zmywa z niej nadmiar sebum. Jednak po kilku użyciach zastanawiam się czy nie działa trochę zapychająco... 
Mam względem tego produktu mieszane odczucia. Po użyciu skóra jest oczyszczona, ale też lekko wysuszona i ściągnięta (szczególnie po masce), a także zmatowiona. Oceniłabym go na takie 3 z plusem. Trochę ten jego skład mnie jednak niepokoi (pozycje zaznaczone na czerwono). Na pewno po zastosowaniu tego peelingu czy też maski warto nałożyć krem nawilżający.

Marion SPA, NAWILŻAJĄCA maska skompresowana
cena ok. 5 zł
Do wyboru mamy jeszcze 3 inne:
www.styl.pl
Od producenta:

Skład: 

Sposób użycia i moją "prezentacją"


Moja opinia:
Po pierwsze spodziewałam się, że ta maska będzie troszeczkę inaczej wyglądać (tak jak na zdjęciu na opakowaniu). A przypominała mi zamoczoną w wodzie chusteczkę. Ciężko było idealnie przyłożyć ją do twarzy, bo była zwyczajnie pomięta i dość cienka. Wyglądałam w niej jakbym szykowała się do wyjścia na bal Halloween ;) 
Jeżeli chodzi jednak o rezultaty po jej zastosowaniu, to jestem dość zadowolona. Rzeczywiście, skóra została nawilżona. Po aplikacji został nadmiar serum, które z łatwością wklepałam w skórę twarzy. Pozostała na skórze warstwa stopniowo praktycznie całkowicie się wchłonęła. 
Myślę, że do jej aplikacji mogłabym się przyzwyczaić. Nie była ona skomplikowana, chociaż tak jak pisałam wyżej maska nie chciała idealnie przylegać do twarzy. Myślę, że wypróbuje jeszcze kiedyś jej witaminową wersję.

Drammock International, Beauty Formulas, Cucumber Cooling Eye Pads (Chłodzące płatki ogórkowe pod oczy)
Cena ok. 10 zł
Od producenta:







Moja opinia: 
Płatki są bardzo wygodne w użyciu. Dzięki efektowi chłodzącemu przynoszą ukojenie zmęczonym oczom. Na pewno pomagają na opuchnięcie, jeżeli jednak chodzi o redukcję cieni pod oczami to takiego działania nie zauważyłam... a szkoda bo wtedy ten produkt byłby dla mnie idealny :) 
Praktyczne zamykane opakowanie powoduje, że płatki nie wysychają.
Płatki przypominają pokrojone ogórki i tak też pachną :)

Komentarze