Mleczko kokosowe - zastosowań kilka


źródło

Jak wiecie jestem wielką fanką kokosa i wszystkiego co z nim związane :) Szczególnie podoba mi się kokosowy zapach. Dzisiaj chciałam Wam zaprezentować kilka zastosować mleczka kokosowego (skupiając się przede wszystkim na pielęgnacji). Zapraszam!

Z trzech dostępnych mleczek, to miało największą procentową ilość ekstraktu z orzecha kokosowego.

Mleczko jest dość gęste (bardziej niż się spodziewałam).

Pierwszym sposobem zastosowania mleczka kokosowego jest użycie go jako mleczka do twarzy. Płatkiem z mleczkiem kokosowym przetarłam twarz. 

Skóra twarzy została oczyszczona a dodatkowo nawilżona i miękka w dotyku. Użycie mleczka w ten sposób zalecałabym szczególnie wieczorem, ponieważ może powodować lekki błyszczenie twarzy. Co ciekawe mleczko kokosowe sprawdza się także do demakijażu, również oczu. Nie powoduje podrażnień i nieźle zmywa makijaż :)

Mleczka kokosowego możemy użyć również biorąc prysznic (mieszając go z żelem do mycia, lub używając po myciu) w celu nawilżenia skóry. Mleczka koksowego można dodać również do kąpieli.

Mleczka kokosowego użyłam również do ostatniego płukania włosów (do włosów poniżej ucha aby nie przetłuści skalpu). Zamieszałam je mniej więcej w stosunku 1:1 z wodą (ponieważ jest dość gęste).
(mleczko zmieszałam z wodą przy użyciu opakowania z Ziaji)

Efekty?

Włosy są ładnie nawilżone (!), mięciutkie w dotyku jednak delikatnie spuszonę (ale też puszyste). Dodatkowo stały się błyszczące i ładnie, subtelnie pachnące.
Myślę, że ta metoda najlepiej sprawdzi się na włosach niskoporowatych ale polecam spróbować wszystkim.

Mleczko kokosowe dodałam również do kawy. Bardzo ładnie się rozmieszało (obawiałam się, że mogą powstać grudki), dało kawie ciekawego posmaku, który znam (chyba) z jogurtów kokosowych. Samak nie do końca mnie przekonał jednakże jest to ciekawa alternatywa dla "zwykłego" mleka lub śmietanki do kawy.

Mleczko kokosowe ma liczne zastosowania w kuchni. Osobiście jadłam kiedyś potrawę z tym mleczkiem i bardzo mi smakowała (mam nawet znalazłam zdjęcie).


Akurat tej potrawy sama nie sporządzałam wobec tego nie podam Wam przepisu (wiem tylko, że była to potrawa tajska). Niemniej jednak w internecie jest naprawdę dużo przepisów z zastosowaniem mleczka kokosowego.

Jeżeli zdecydujecie się na zakup mleczka kokosowego nie powinno się ono u Was zmarnować, ponieważ zastosowań ma naprawdę sporo. Od pielęgnacji do kuchni. Ja kupiłam swoje mleczko za około 6 zł.

Komentarze