Deszczówka na włosy

Witajcie :) Do napisania dzisiejszego posta zainspirowała mnie burza, która złapała mnie w drodze do domu (mniej więcej w połowie trasy) "zlało" mnie niemiłosiernie. Ale dzięki temu przypomniało mi się, ze kiedyś zbierałam do miski deszczówkę żeby później przepłukać nią włosy. Dziś postanowiłam nieco zagłębić się w ten temat. Zapraszam :)
źródło

Padający deszcz warto polubić choćby dlatego, że dobrze działa na włosy. Już sam spacer w letniej ciepłej mżawce może poprawić ich stan i wygląd. 
Co ciekawe w deszczówce można zarówno umyć, płukać włosy jak i użyć jej w formie mgiełki, którą przechowujemy z lodówce nie dłużej niż dwa dni.
Dzięki użyciu deszczówki, włosy dobrze się układają, są bardziej podatne na modelowanie, miękkie i gładkie.
Tak moje włosy wyglądały zaraz po wyschnięciu bez żadnej mojej ingerencji.

Deszczówka powinna też pomóc na przetłuszczające się włosy i swędzenie głowy. Minusem mycia włosów w deszczówce jest to, że trudno je potem rozczesać.

W miastach zabieg ten jest raczej niepraktykowany, co innego na wsiach w rejonach położonych z dala od ruchliwych szos i dymiących kominów. W dużych miastach możemy użyć do ostatniego płukania włosów wody niegazowanej, jest delikatniejsza dla włosów niż często chlorowana woda z kranu. Jeżeli chodzi o deszczówkę do mycia włosów nie należy używaj wody spływającej z rynny. Najlepiej zbierać ją do miski z bezpośrednio padającego deszczu.


Używałyście kiedyś deszczówki do pielęgnacji swoich włosów?


źródła: własne przemyślenia i doświadczenia oraz http://www.uroda.fit.pl/, http://www.superpani.pl/

Komentarze

  1. Bardzo ciekawie to zosatło opisane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej wody deszczowej używam do nawadniania mojego ogrodu i jestem zdania, że jest to świetne rozwiązanie. Tym bardziej, że jak jeszcze czytałem na stronie https://www.dostudni.pl/deszczownia-remedium-na-susze,b88.html to faktycznie jest to remedium na suszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja jeszcze polecam przeczytanie wpisu https://fajnyogrod.pl/porady/jaka-pompe-do-deszczowni-kupic-_wp20/ gdzie opisano to jaką pompę do deszczowni należy mieć. Jeśli zamierzamy magazynować wodę deszczową to jak najbardziej taka pompa może nam się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujący post. Dla wszystkich zainteresowanych tematem zbierania deszczówki polecam- zbiorniki do programu Moja Woda, który wspiera małą retencje czyli zbieranie wody deszczowej w trosce o środowisko! https://ekofabryka.com.pl/asortyment/zbiorniki-na-deszczowke/moja-woda-zbiorniki-na-deszczowke/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz