Miodowo-cytrynowy peeling (cukrowy scrub do ciała)

Witam Was Kochane! U Was również cały krajobraz za oknem pokryty jest białą pierzynką? Czy to nie idealna pora na rozgrzewający peeling miodowo-cytrynowy?

Wiele z dziewczyn gdy tylko raz spróbuje peelingu wykonanego w domu już nigdy nie kupuje go w sklepie, ja właśnie do nich należę (więcej przepisów na domowe kosmetyki znajdziecie TU).
Do wykonania peelingu miodowo-cytrynowego posłużą nam składniki, które znajdziemy w większości polskich kuchni :)


Miód zatrzymuje w skórze wodę a sok z cytryny działa przeciwbakteryjnie, a olejek natłuszcza skórę.

Składniki:
  • szklanka cukru
  • sok z połówki niedużej cytryny
  • łyżka miodu
  • łyżka oliwy z oliwek 


Na początku wsypujemy do miski szklankę białego cukru (może być to również cukier brązowy)


Do cukru dodajemy sok z cytryny


Następnie miód, mój mód gryczany skrystalizował się 
(co świadczy o jego naturalnym pochodzeniu)....


...dlatego przed dodaniem go do powstającego peelingu, 
rozpuściłam go na palniku w garnuszku.


Kolejnym krokiem jest dodanie łyżeczki oleju z oliwek


Mieszamy wszystkie składniki i nasz peeling już jest gotowy!!!


Teraz pozostało nam już tylko przełożyć go do słoiczka.

W celu większego ujędrnienia skóry do mojego peelingu dodałam fusy z kawy. 


Jednak trzeba się liczyć z tym, że fusy pobrudzą naszą łazienkę
więc jest to tylko opcja dodatkowa, która nie wszystkim
przypadnie do gustu.

Napiszcie mi koniecznie czy robiłyście już kiedyś peeling domowy? Co do niego dodajecie i jak się u Was sprawdza :)

Komentarze