DIY: Płukanka ze skrzypu polnego do włosów


Spacerując po łące za moim domem spotkałam sporo skrzypu polnego, pomyślałam, że można by go użyć do sporządzenia płukanki do włosów :)

Jak działa na włosy płukanka ze skrzypu polnego?

Dzięki zawartemu w skrzypie polnym krzemowi włosy są lśniące i mocne
Skrzyp polny odbudowuje zniszczone włosy, nadaje im połysk, miękkość, przyspiesza ich wzrost. Pomaga także w walce z łupieżem i przetłuszczającymi się włosami.

Jak ją sporządzić?

Skrzyp umyłam, pocięłam nożyczkami na mniejsze części i zalałam zimną wodą.



Skrzyp gotowałam na małym ogniu przez 5 minut.



Przecedziłam i wlałam do dzbanka.



Woda (jak widać) nabrała słomkowego koloru. Blondynki przy użyciu świeżego skrzypu muszą uważać ponieważ włosy mogą nabrać delikatnego zielonego odcienia... Płukankę można sporządzić również z suszonego skrzypu polnego w proporcjach: 2 łyżki suszonego skrzypu polnego na trzy szklanki wody. 



Gdy płukanka wystygła, przelałam ją do pustych plastikowych pojemników. 



I schowałam do lodówki na kilka godzin, aby płukanka domknęła łuski włosów.


Moje włosy ze względu na zbliżającą się burze bardzo się dziś puszyły. Gdy wróciłam z galerii wyglądałam jak buszwomen ;)

Włosów nawet nie umyłam tylko opłukałam je zimną płukanką :]


Moje odczucia: 

W czasie płukania czuć było specyficzny zapach (świeżego zielonego groszku?), który jednak szybko się ulotnił.
Włosy po płukance są miękkie i bardzo błyszczące, dobrze się układają, są wygładzone, dociążone i się nie puszą :) 
Płukanka bardzo dobrze zadziałała również na stan skóry głowy, normalizująco, łagodząco, oczyszczająco.  

>KLIK< po więcej przepisów na domowe kosmetyki :)

Komentarze