DIY: Domowy peeling solny?

źródło
Pisałam Wam już o moim peelingu cukrowym. Idea tworzenia własnego peelingu bardzo mi się spodobała. Nigdy jeszcze nie próbowałam peelingu solnego.


Ostatnio zauważyłam w drogerii peeling cukrowo-solny, myślałam nad jego zakupem, ale okazało się, że na pierwszym miejscu jest parafina... Chyba lepiej byłoby go nazwać peelingiem parafinowym... Peeling jest świetnym przygotowaniem do kolejnych zabiegów pielęgnacyjnych, gdyż pozbawienie zrogowaciałego naskórka pozwala skórze lepiej wchłaniać substancje odżywcze, dostarczane jej w postaci balsamów, kremów i żelów m.in. anty-cellulitowych czy olejków.

Dlaczego warto wybrać peeling solny?

Peelingi solne w porównaniu do cukrowych i kremowych z drobnymi drobinkami ściernymi mają charakter oczyszczający dla naszego ciała. Dogłębnie usuwają martwy naskórek jednocześnie poprawiając krążenie i dotleniając skórę. Bazowy składnik - sól - działa przeciwzapalnie i odkażająco, jest przydatna w leczeniu chorób skóry m.in. chroniąc ją poprzez tzw. płaszcz solny, który przez działanie osmotyczne wspomaga nawilżenie skóry. Taki peeling najlepiej stosować 1-2 razy w tygodniu.

Jak zrobić peeling solny?

Przede wszystkim musimy mieć sól morską (możemy ją kupić praktycznie w każdym sklepie), oczywiście wybieramy taki bez młynka. Ja użyję soli, którą z Francji. Ma bardzo duże i praktyczne opakowanie.

Możemy przygotować go na dwa sposoby:
  • mieszamy sól z oliwą z oliwek, lub z pestek winogron (można dodać kilka kropel olejku zapachowego)

  • dodajemy soli do naszego ulubionego żelu pod prysznic.

Postanowiłam przetestować obydwie metody.

Moja opinia: Obydwa peelingi dobrze się sprawdziły, są naprawdę porządnymi zdzierakami. Świetnie oczyściły skórę i pozostawiły ją przyjemną w dotyku. Peeling z oliwą dodatkowo natłuścił skórę. Polecam wypróbować. Ze względu, że sól ma mniejsze drobinki niż cukier, jest również delikatniejsza. 

Peelingu solnego możecie zrobić na zapas, nie zepsuje się Wam, w końcu od wieków znane są właściwości konserwujące soli.

Peeling solny nie powinien być stosowany na uszkodzoną skórę, ponieważ ją podrażni.

Po wykonaniu peelingu posmaruj ciało kremem, mleczkiem lub masełkiem ;)

Peelingi domowe są tańsze od tych sklepowych i bardzo dobrze działają (dla mnie nawet lepiej niż te sklepowe). Dodatkowo możemy dodać do niego praktycznie wszystko co się nam podwinie pod rękę ;)

Chciałabym Wam serdecznie podziękować za rosnącą liczbę wyświetleń, wszystkie komentarze i obserwacje, a także życzyć udanego weekendu!


źródło: http://kobieta.onet.pl/, a przede wszystkim własne przemyślenia i doświadczenia

Komentarze