piątek, 5 czerwca 2015

Opalanie - jak się ochronić i ukoić skórę po kąpieli słonecznej

źródło
Właśnie zaczyna się najgorętszy okres w całym roku. Polski rekord temperatury to +40,2°C w cieniu, zanotowany 29 lipca 1921 w Prószkowie koło Opola. Ze Słońcem nie ma żartów szczególnie jeżeli posiadacie jasną karnacje - pamiętajcie o kupnie odpowiedniego kosmetyku z filtrem!



Co kryje się pod nazwą "SPF"? Czym różni się promieniowanie UVA od UVB? Jak dobrać filtr to swojego fototypu urody? etc. dowiecie się z poniższego filmiku

5 rzeczy, które musisz wiedzieć na temat produktów przed 
i po opalaniu


Światło słoneczne poprawia samopoczucie. jednak należy pamiętać o tym, że zbyt duża dawka światła słonecznego może powodować natychmiastowe jak i oddalone w czasie problemy.  Największe ryzyko dla zdrowia związane jest z opalaniem się między godziną 10 a 16. Osoby o wrażliwej, bardzo jasnej skórze nie są „bezpieczne" w tych godzinach nawet w lekko pochmurne dni, gdyż promienie UV przenikają przez chmury.

1. Nie przebywaj zbyt długo w pełnym słońcu bez wcześniejszego zastosowania filtrów UV. Aby twoje ciało wytworzyło niezbędną ci ilość witaminy D wystarczy przez 10 minut naświetlać dłonie - tylko tyle.
2. Stosuj filtry UV zawsze wtedy, gdy przewidujesz dłuższy pobyt na świeżym powietrzu w słoneczny dzień.
3. Gdy nie masz pod ręką kosmetyku z filtrem UV, chroń skórę pod ubraniami.

Pamiętajcie również aby pić dużo wody, najlepiej ze szczyptą soli himalajskiej (tej różowej) dzięki której uzupełnimy sole mineralne...

Ja jako posiadaczka dość ciemnej karnacji (zapewne dzięki węgierskim przodkom), używam niskich filtrów słonecznych, moja skóra bardzo rzadko ulega popatrzeniom, nie mam też tych super słodkich piegów :(

Jednak już od jakiegoś czasu stosuje krem BB z mocnym filtrem słonecznym.



Dodatkowo w tym sezonie wakacyjnym zainwestowałam w dwa kosmetyki po opalaniu firmy SORAYA (dostępne np. w Lidlu), które zaprezentuje Wam w jutrzejszym poście :) 


źródła: własne przemyślenia, fitness.sport.pl, wp.pl, wikipedia,pl