DIY: Woda ryżowa (tonik do twarzy i płukanka do włosów)


W dzisiejszym wpisie przybliżę Wam wodę ryżową, jak ją przygotować domowym sposobem i jak później wykorzystać w celach pielęgnacyjnych. Zapraszam :)



Aby przygotować wodę ryżową wybieramy ryż naturalny niełuskany (najlepiej ekologiczny). Ja akuratnie dysponowała takim:



Znalazłam kilka wariatów przygotowania takiej wody. Z gotowaniem:

Szklankę ryżu ekologicznego zagotuj w destylowanej lub filtrowanej wodzie. Ryż odcedź, a wodę przelej do szklanego słoiczka. Po ostygnięciu przechowuj w lodówce.

I bez gotowania, którą zastosowałam (następnym razem może zrobię pierwszą wersje dla porównania)

Woreczek ryżu wsypiemy do miseczki, następnie zalewamy przegotowaną, ciepłą wodą pół centymetra nad poziom ryżu. Całość przykrywamy i odstawiamy na kilka godzin, co jakiś czas mieszając. Ja pozostawiłam swoją mieszankę pod przykryciem od 11:30 do 20:30, po czym przecedziłam i przelałam do szklanej karafki. Mieszankę możemy przechowywać przez 3 dni w lodówce, także lepiej nie produkować jej za dużo.



Moje wrażenie:

Woda ryżowa jest również bogatym źródłem witamin i minerałów, które są niezwykle cenne dla skory. Ryż jest bogaty w kompleks witamin z grupy B o nazwie - inozytol, który wzmaga wzrost komórek, spowalnia procesy starzenia i stymuluje przepływ krwi.
Wodę ryżową stosujemy na zasadzie toniku, przecieramy nią twarz za pomoc płatków kosmetycznych.
Po użyciu wody ryżowej skóra twarz jest ładnie stonizowana, gładka w dotyku, oczyszczona i ukojona i zmatowiona, pory twarzy są zwężone. Woda ryżowa łagodzi stany zapalne i przyspiesza gojenie wyprysków. Tonik sprawdzi się dobrze na skórze mieszanej i trądzikowej, a także zszarzałej i zniszczonej i pozbawionej blasku, starzejącej się (zapobiega powstawaniu tzn. plam starczych).

Umoczoną w wodzie ryżowej gazę, czy mocny papier kuchenny, możemy położyć na skórę twarzy i pozostawić ją tam na ok. 20 minut.

Wodę ryżową możemy stosować również na włosy czy też dodawać do kąpieli.  Można ją użyć do olejowania włosów czyli spryskać nim włosy, a następnie nałożyć olej (po godzinie umyć włosy). Lub po umyciu włosów przepłukać je wodą ryżową pozostawić ją chwilę na włosach, a następnie spłukać je zimną wodą. Włosy staną się miękkie i błyszczące. Woda ryżowa wygładza ich powierzchnie włosów i poprawia ich elastyczność. Inozytol (wspomniany już wyżej) naprawia uszkodzone włosy i zabezpiecza je przed kolejnymi uszkodzeniami.... czytaj więcej.
Woda ryżowa sprawdza się także na skalp.




Komentarze