Jak zredukować cienie pod oczami? - domowe sposoby

Sądząc po Waszych komentarzach problem cieni pod oczami nie jest Wam obcy. Mnie zresztą również. Postanowiłam dziś "na własnej skórze" przetestować kilka domowych sposobów walki z cieniami pod oczami.
polki.pl

Muszę przyznać, że produkty drogeryjne pod tym względem zupełnie mnie zawiodły. Nie sprawdziły się zupełnie Vichy, Aqualia Antiox, Anti-Fatigue Ice-Effect Stick (Sztyft pod oczy) ani Eveline, Bio Hyaluron 4D, Liftingujący roll - on pod oczyEfektima, Renesans, Eliksir pod oczy też cudów nie zdziałał....

Przyszedł czas na domowe zabiegi. Przyznam, że czas na takie testy jest wręcz idealnym. Mam spory deficyt snu (po weekendzie spędzonym pod namiotami), przez to cienie stały się bardziej widoczne. Dzięki temu lepiej będzie widać ewentualne działanie niżej wymienionych domowych sposobów.

Wypróbowałam kilka sposobów znalezionych w Internecie:

# 1 Kiedy cienie utrzymują się przez dłuższy czas, można spróbować okładów z czarnej herbaty. Wystarczy namoczyć w naparze wacik i położyć na oczy (na ok. 10-15 minut).
wp.pl
Moja ocena: zastosowany sposób u mnie przyniósł widoczny efekt :) Cienie zostały zredukowane, a skóra została napięta (zastosowałam herbatę Sagę).

# 2 Ściągająco i wybielająco działa również pokrojony w plastry surowy ogórek lub ziemniak.
zdrowie.dziennik.pl
Moja ocena: Niestety ogórek nie przyniósł u mnie żadnego efektu.

# 3 Dobre efekty może również przynieść delikatny masaż okolic oczu. Należy rozgrzać w palcach odrobinę kremu i opuszkami palców wygładzić górne i dolne powieki ruchem od nosa ku skroniom.
www.lumiere.pl
Moja ocena: Przeprowadzałam kiedyś taki masaż regularnie jednak nie dał on oczekiwanego efektu, może sprawdziłby się na obrzęki.

# 4 Zmrożona łyżeczka – włóż łyżeczkę do zamrażarki na 15 minut, a następnie przyłóż na powieki;
www.sklep.cafesilesia.pl

Moja ocena: łyżeczka szybko się nagrzała i nie przyniosła żadnych efektów.

# 5 Rumianek – okłady z tej rośliny pomagają podobnie jak czarna herbata, ale w tym przypadku trzeba zachować ostrożność. Rumianek może uczulać oraz rozjaśniać rzęsy i brwi.
www.megapedia.pl
Moja ocena: stosowałam kiedyś ten sposób, ale nie pamiętał żeby mi pomógł (być może jeszcze kiedyś go wypróbuje)

i mój ulubiony sposób znaleziony w miesięczniku "Dobre Rady".

#6 Pietruszka. Zapobiega zmarszczkom dzięki witaminom A, C i E, które walczą z wolnymi rodnikami, wspomaga metabolizm komórek skóry. Ma także właściwości wybielające.
Pół pęczka drobno siekamy i mieszamy z dwiema łyżkami dobrze słodzonej śmietany. Powstałą papkę nakładamy na powieki i okolice oczu. Trzymamy ok. 20 min.


Moja ocena:
ten sposób najlepiej się u mnie sprawdził. Cienie zostały zredukowane i to widocznie! Myślę, że gdyby stosować go regularnie byłby warty grzechu ;)
Możecie również zastosować olej rycynowy, mnie przyniósł kiedyś efekty (dodatkowo wzmacnia rzęsy).

aptekainternetowa24.pl

Reasumując: pietruszka i czarna herbata górą! Ale zachęcam Was abyście same spróbowały w/w sposobów i wybrały ten, który Wam najbardziej odpowiada :)


Na koniec dwa fajne filmiki o tym jak ukryć cienie pod oczami za pomocą makijażu:



Macie jakieś własne sprawdzone domowe sposoby na cienie pod oczami? 
Dały pożądany efekt jakieś drogeryjne czy też apteczne kosmetyki?

źródła sposobów: http://kobieta.onet.pl/, http://portal.abczdrowie.pl/, http://zdrowie-i-uroda.wieszjak.polki.pl/,

Komentarze