Czy można umyć twarz miodem?


Cześć Wam :) Już na początku odpowiem, że można. A jak się taki sposób sprawdza w praktyce przeczytacie w dalszej części wpisu. Zapraszam :)





Składniki miodu, to głównie węglowodany, witaminy A, C, K oraz te z grupy B, a także inne minerały (m.in. żelazo, magnez i fosfor).  Jego działanie ujędrniające i przeciwzmarszczkowe uzasadnia zawartość glikogenu. Z kolei obecność kwasów owocowych, powoduje właściwości złuszczające naskórek, oczyszczające, oraz ujednolicające koloryt skóry.
Dzięki aktywnym składnikom odżywczym, miód doskonale wpływa na kondycję skóry.
Miód ma właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne, przyspiesza gojenie się ran, nawilża i koi podrażnienia skóry. Nadaje się do wszystkich typów cery. Jednak przed zastosowaniem miodu na twarz musimy upewnić się czy nie jesteśmy na niego uczuleni (zrobić próbę uczuleniową).

Polecam zastosować miód naturalny. Ja wybrałam wielokwiatowy czyli taki pozyskiwany z letnich, czerwcowo-lipcowych kwiatów. Miód zdążył mi się już skrystalizować i myślę, że w takiej formie nawet lepiej nadaje się do mycia twarzy. Ponieważ łatwiej się go nabiera i przy okazji robimy delikatny peeling twarzy. Odebrałam trzy łyżki miodu z dużego słoika aby "nie brudzić" całego miodu.


Na zwilżoną wodą twarz nakładamy niedużą ilość miodu a następnie rozprowadzamy do po twarzy okrężnymi ruchami. Możemy raz na tydzień zostawić miód na twarzy odrobinę dłużej w celu lepszego odżywienia i nawilżenia. Miód spłukujemy dokładnie letnią wodą.


Moje wrażenia:

Jak miód sprawdził się na mojej mieszanej cerze? Po pierwsze miód bardzo ładnie i delikatnie oczyszcza skórę twarzy. Jest przyjemny w użyciu, musimy jedynie uważać aby nie pobrudzić nim włosy i dokładnie go spłukać, bo niedokładnie spłukana skóra będzie się potem lepić. Oczywiście nie spodziewajcie się, że miód będzie się pienił, aczkolwiek ładnie rozpuszcza się we wodzie i mycie nim twarzy jest na prawdę przyjemne. Po spłukaniu miodu z twarzy nie następuje uczucie ściągniętej skóry. Dobrze po takim zabiegu użyć kremu nawilżającego, który lepiej się wchłonie niż zwykle.

Mam zamiar myć miodem twarz rano, a wieczorną pielęgnacje stosować w dalszym ciągu taką jak opisałam TU.


Używacie miodu w pielęgnacji?






źródła: http://www.poradnikzdrowie.pl/, http://wylecz.to/

Komentarze