Płatki zbożowe - na które się zdecydować?


Co jecie najczęściej na śniadanie? Ja ostatnio zajadam płatki zbożowe z moimi ulubionymi dodatkami. I powiem Wam, że nie dość że mi smakują, to mi służą.Czuje się po takim posiłku najedzona ale nie przejedzona. Płatki zbożowe dostarczają dużo substancji odżywczych, przyśpieszają metabolizm...

Sklepowe musli, te z czekoladą, egzotyczne etc - mogą mieć nawet tyle cukru, co porządny deser! Najlepszym rozwiązaniem jest skomponowanie własnej mieszanki. Co zawiera moja mieszanka?


Płatki orkiszowe



W płatkach orkiszowych znajdziemy węglowodany, składniki mineralne i tłuszcze, białko, błonnik, żelazo, wapń, a także witamin z grupy B i PP. Płatki orkiszowe korzystnie wpływają na włosy i paznokcie, szczególnie dzięki zawartych w nich witaminom z grupy B. Regularne jadanie tych płatków poprawia funkcjonowanie narządów w organizmie człowieka. Płatki orkiszowe obniżają też cholesterol we krwi. Płatki orkiszowe posiadają rodanid, substancję biologicznie czynną, będącą naturalnym antybiotykiem, który występuje w kobiecym mleku, krwi i ślinie.

Płatki owsiane 



Płatki owsiane są niezaprzeczalnie zdrowe. Znajdziemy w nich witaminy z grupy B, E, PP oraz cynk i magnez, wpływające na sprawne funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego. Zjadając płatki owsiane z  produktami mlecznymi, dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych aminokwasów. Błonnik rozpuszczalny w owsie to przede wszystkim beta-glukan, który wzmacnia odporność organizmu, zapobiega  otyłości i cukrzycy typu 2.  (Tonik z płatków owsianych KLIK).


Płatki jaglane



Płatki jaglane (produkowane są z prosa), mają liczne właściwości prozdrowotne. Znajdziemy w nich między innymi wysoką zawartość żelaza, wapń, lecytynę, fosfor czy potas. Usprawniają działanie układu nerwowego, wzmagając koncentrację, usuwając zmęczenie i bezsenność. Poprawiają trawienie, usuwają zaparcia - dzięki zawartości błonnika. Posiadają właściwości przeciwgrzybiczne i moczopędne (wpływają na pracę nerek). Dobrze oddziaływują na cerę, poprawiając stan skóry, a także wzmacniają włosy i paznokcie.

Mieszam powyższe płatki w stosunku 1:1 (oczywiście raz na jakiś czas kupuje i mieszam, nie robię tego codziennie). Płatki gotuję z mlekiem ok minuty (jeżeli nie lubicie mleka możecie łączyć je z wodą). Do płatków dodaję żurawinę, nasionka CHIA, migdały w płatkach i okazyjnie jakieś owoce jak banany czy kiwi jak poniżej.


Pamiętajcie, żeby nie wybierać form błyskawicznych płatków ponieważ mają one najmniej wartości odżywczych. Stawiajcie na płatki zwykła, naturalne, pełnoziarniste.



źródła: http://party.pl/,porady/dom/kuchnia, http://www.poradnikzdrowie.pl, http://kobieta.onet.pl, http://bonavita.pl